Newsletter
Home > Resources > News & Events > Press Releases > 100 Days of the European Technical Support Centre
Navigatie
 

Corporate Persberichten

Black Box beantwoordt al uw vragen

Press Releases

100 dagen Europees Technical Support Centre

München, juni 2016 — De eerste indruk is overwegend positief: tijdens de eerste honderd dagen behandelden de meer dan 50 speciaal opgeleide Application Engineers van het Technical Support Centre (TSC) van Black Box elke dag meer dan 250 oproepen en lieten daarbij geen vraag onbeantwoord. De helft van de aanvragen had betrekking op presales, waarbij het erop aankomt de juiste individuele oplossing te vinden, en de andere helft op postsales-taken, dus om zaken als implementering, onderhoud en training. De IT-netwerk- en infrastructuurspecialist heeft het TSC in maart geopend met het oog op zijn ontwikkeling van verkoper naar aanbieder van oplossingen voor professionele AV, KVM en netwerken en de daarmee samenhangende grotere behoefte aan advisering

In het Technical Support Centre wijden meer dan 50 Application Engineers zich uitsluitend aan projectsupport en klantenservice, beantwoorden zij technische vragen over producten, ondersteunen zij projecten en verduidelijken zij de concrete toepassingsmogelijkheden van de betreffende oplossingen. De specialisten zijn over heel Europa verspreid, zodat zij overal dicht bij de klant zitten en zo nodig ook op locatie ondersteuning kunnen bieden. Bovendien staat via het Centre of Expertise (CoE) een taskforce van zeer ervaren en hoogopgeleide technici klaar die – eveneens volledig kosteloos – het best mogelijke advies met betrekking tot een voor de betreffende klant geoptimaliseerde toepassing garandeert.

"We zijn blij dat ons Europese supportcentrum met zijn gratis servicenummer 00800-CALLBBOX (00800-22552269) zo snel zo goed is ontvangen", aldus Peter Obermeier, Director van het TSC. "De aanvragen kwamen daarbij niet alleen uit de 13 Europese landen waarin we actief zijn, maar ook uit Turkije en de Arabische regio, waar onze oplossingen door partners worden aangeboden. En we zijn bijzonder trots op het feit, dat ondanks de enorme vraag alle bellers hun vragen vrijwel zonder wachttijd rechtstreeks met een eigen contactpersoon kunnen bespreken." In de toekomst gaat het TSC daarnaast nog trainings- en opleidingsschema's met de bijbehorende een- of tweedaagse cursussen aanbieden, in nieuw opgezette Demo Rooms in de eigen vestigingen, bijvoorbeeld in Hallbergmoos.